Mammas lilla stackare.

Idag när jag jobbade kom Jennie in med hennes lilla dotter. Läser hennes blogg ofta och ser att hennes lilla tjej bara kräks hela tiden när hon får mat. Hon kan bara äta sånt här gott, som gröt och pureer. 
Och då tänkte jag ikväll när jag läste det att jag är så glad att Gustav inte kräks längre..
Tills ikväll. FYFAN vad han kräktes. Överallt. Mat, välling och mjölk. En härlig blandning alltså.
Jag höll på att dö. Riktigt spya. Med klumpar och allt.
Usch!
Mammas stackars kille.

Sen fick han både duscha och bada.
Antagligen kräktes han för att han hade mycket slem i halsen. för han är ju inte sjuk..

Efter bad och lite städning, så somnade han. bredvid mig. Han höll om mig, och jag honom.
Älskade lilla hjärta. Jag önskar  jag kunde hjälpa dig med allt otrevligt. Alla gånger du ska kräkas eller vara sjuk. Önskar att jag kunde vara det istället för dig.

Om jag bara kunde förklara med ord vad jag älskar dig! En dag kanske du förstsår.  

Lämna en kommentar